5 jul. 2017

Carspotting Lima: Los fantásticos buses coreanos antiguos de la capital peruana

Hyundai Bus - Lima, Perú
Carspotting Lima: The fantastic old Korean buses of the Peruvian capital

Lima was an extremely fun place for a carspotter like me, a lover of old and odd cars. It is legal to import used cars in Perú, so most models on the streets are Japanese vehicles from the 90's.

Lima es un lugar muy entretenido para alguien como yo, interesado en el "carspotting" y amante de los autos raros y viejos. Es legal importar autos usados a Perú, así que la mayoría de los modelos en las calles son vehículos japoneses de los años 90.



Asia bus - Lima, Perú
In terms of public transport, buses in Lima also stand out for me. Specifically, Korean brands like Hyundai, Asia and even Daewoo, still in service after 30 or more years. I can't imagine there are many of these buses around anymore anywhere, so maybe those big Korean companies should see to bring at least a couple back home to a museum.

Y en lo relativo al transporte público, los buses limeños también me impactaron. Específicamente, marcas coreanas como Hyundai, Asia e incluso Daewoo, aún en servicio tras 30 años o más. No creo que queden muchos de estos buses en otros lados, así que alguien en esas gigantescas compañías coreanas debiera repatriar aunque sea un par de estas reliquias para descansar en un museo.
Hyundai FB500 Bus - Lima, Perú
Hyundai FB500 - Lima, Perú.

If you want to see modern buses in Lima, check out my corresponding gallery on Flickr: Microbuses Lima Perú.

Pueden ver también los buses modernos que sirven a Lima, en mi Flickr: Microbuses Lima Perú.
Daewoo BF-105 - Lima, Perú
Daewoo BF-105 - Lima, Perú.

Hyundai Bus - Lima, Perú
Asia bus - Miraflores, Lima, Perú
Asia bus - Miraflores, Lima, Perú

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...