7 jul. 2016

Postcrossing Incoming! Ukraine, Zaporizhzhya!

Postcrossing Incoming! Ucrania, Zaporizhzhya!

Wow. I love Ukrainian postcards and stamps, so I was happy when Liza asked from a swap.

Wow. Me encantan las postales y estampillas ucranianas, así que me alegró que Liza me pidiera un swap.
Even better, she is from Zaporizhzhya (Запоріжжя), a region of Ukraine (in yellow in the map on the left) that was not yet represented in my collection. So I chose a very local design, and it has finally arrived. I think the older buildings depicted are in Khortytsya Island, where the old lifestyle of the Zaporizhian Cossacks is reconstructed.

Liza tells me to visit her country. Believe me, someday I will!

Zaporizhia slideshow



Aún mejor, ella es de Zaporizhzhya (Запоріжжя), región de Ucrania (que pueden ver en amarillo en el mapa de arriba), que no tenía en mi colección. Así que pedí un diseño muy pintoresco y local, y al fin ha llegado. Creo que los edificios antiguos de la imagen están en la isla Khortytsya, donde representan el estilo de vida de los antiguos cosacos de Zaporizhia.


Liza me dice que visite Ucrania. Créanme que algún día lo haré!

Not really on the postcard, but I have to mention that the city of Zaporizhia, capital of the region of the same name, is the seat of the most important Ukrainian car producer, ZAZ, former makers of the Tavria.

No aparece en la postal, pero tengo que mencionar que Zaporizhia, ciudad capital de la región del mismo nombre, es la sede del más importante fabricante de autos ucraniano, ZAZ. Los que hacían el Tavria.

Zaporizhia, 1983.

Varios Zaporizhia photos.
IMG_5829 Panorama
by a topa.

Zaporizhia
Prospekt Lenina by Chris Wevers.

Zaporizhia

Zaporizhia

Zaporizhia

Zaporizhia

Zaporizhia
DniproGES by Chris Wevers.

Zaporizhia

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada