8 abr. 2016

Postcrossing Incoming! Polska - FSO Warszawa

Another wonderful incoming from Hark. Not only he chooses the cards I'll love, this time a FSO Warszawa, but he also tells me something about current events in Poland. His comments are very interesting, and also worrying...

Otro interesantísimo incoming de Hark. No solo elige postales que me encantarán, en esta ocasión un FSO Warszawa, si no que también me cuenta sobre la actualidad en Polonia. Sus comentarios son interesantes, pero también preocupantes...


Thing is, the Government of Poland keeps on getting authoritarian, he tells me. For instance, Ida was broadcast on State Polish TV with a silly 12-minute-long disclaimer/commentary accusing the film of being "anti-Polish propaganda"... what?! 

You can read more on the subject here: theguardian.comvariety.com.

El punto es que, el gobierno polaco está cada vez más autoritario, me cuenta Hark. Por ejemplo, Ida fue exhibida por la televisión estatal de Polonia con un absurdo comentario de 12 minutos acusando a la película de ser "propaganda anti-polaca" KHÉ?!

WOSP w Sanoku (Wikipedia).
Also, Hark tells me the story behind the heart-shaped stamp below. It is for a charity (Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, WOŚP). Cool, right? 

Not for some Catholic groups, that have attacked this particular charity for being secular. Again, how absurd, bigoted, and dangerous!

Además, Hark me cuenta la historia de esta estampilla con forma de corazón. Es de una organización de caridad (Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, WOŚP). ¿Genial, no? No para algunos grupos católicos, que atacan a esta organización caritativa por ser secular. Nuevamente, qué absurdo, discriminatorio y peligroso.
Polish stamps are beautiful... I really like these series with buildings representing cities of Poland.

Los sellos polacos son muy bonitos. Me encanta la serie que ven abajo, con edificios representativos de ciudades de Polonia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada